lördag 12 november 2011

Utmaning. Kom igen nu för tusan.

SÅ inspirerad att jag utmanar. Inget godis och inga chips fram till jul. Punkt liksom. Ätardagarna kan ju faktiskt bestå av saker som i alla fall är någorlunda naturliga. Gött bröd, pannkakor, mammas  kanelbullar, lussebullar, pepparkakor, you name it. Inget av det här är ju speciellt nyttigt, samtidigt som inget av det är lika äckligt (sett rent innehållsmässigt) som just godis och chips. Så, 41 dagar. Det fixar vi ju?! Tillsammans. Mörk choklad räknas inte (som mörk choklad räknar vi allt över 70% kakaohalt). 41 dagar, ingenting ju. Är ni med mig? Bra. Då kör vi. Från och med nu (om ni har godisskålen i knät kan ni få börja imorgon bitti, det ger jag er) fram till och med den 23 december kör vi inget godis eller chips.

Om ni är osäkra. Det första Paulún sa var att sen han stod på samma scen för ett år sedan så har hela hans kropp bytts ut mot det han har ätit under tiden. Huden, håret, inombords, allt byggs av det vi äter. Vi blir verkligen vad vi äter. Jag vill inte vara en lakritsfisk. Ska jag vara en fisk ska det vara torsk. Jag gillar torsk. Eller lax. Lax kan jag också vara.

5 kommentarer: