måndag 7 november 2011

Ledig måndag.

Yo yo!

Jag har varit ledig idag och har således inte haft tid med det här tramset. Nu är jag dock hemma i soffan igen och kan ägna en femminutare åt att berätta vad jag har haft för mig.

Dagen började med en morgonprom i det eminenta sällskapet av mig själv. Sen var det vidare till gymmet för ett pass yoga med världens bästa yoga-instruktör Ulrika. Det kändes inte riktigt lika bra som sist, det knakade en del och jag var väldigt stel, men jag måste ändå berömma mig själv för mina insatser i positionen Ljuset (se bilden) (nej det är inte jag på bilden, men det är precis en sådär perfekt position jag håller när jag kör faktiskt, jag är jävligt bra på Ljuset alltså).

Efter yogan var jag lugn och harmonisk och mjuk i kroppen och upplagd för en sån där superhärlig ledig dag som man bara kan ha när man har kört yoga och nailat Ljusets position. Nöjd med andra ord, och sjukt hungrig på frukost.

Efter frullen blev det lite sol, har ju bländat mig själv under de senaste veckorna. Det jobbiga med att leda pass är ju att gruppträningssalen är full med speglar, får ju börja köra med solbrillor snart om jag inte ska få synskador. Sen blev det en tripp till Maxi, och vem träffar jag på om inte världens trotsigaste tvååring Alicia och hennes morsa (aka min syrra). Alicias standardsvar på alla frågor är NEJ! Efter att ha hotat med att strunta i att köpa födelsedagspresenter till henne i år lät hon mig dock titta på henne längre än två sekunder i sträck utan att bli förbannad. Kul! Sen åkte jag hem till pappa och hängde där hela dagen, ända tills det var dags att åka till gymmet igen och träna såklart.

Mellanmål innan jag åkte, äppelskivor, kanel och keso. Hur gött som helst! 

Det blev ett magpass med sex övningar (två trisets) och avslutning med sju set i maskin. Jag var helt förstörd efter det, men då hade ju passet bara börjat. Jag skulle ju köra cardio också, treadclimber-löpning-crosstrainer. SEN var jag klar. Då hade jag lyxen att åka hem till Johan och bli bjuden på tacos, maten stod praktiskt taget på bordet när jag kom (det är för att han känner mig så väl att han vet att det inte är roligt att umgås med mig när jag är hungrig). Sjukt gött, och en väldigt bra avslutning på en väldigt bra måndag. Nu ska jag sova för att orka mig upp i ottan och gå morgonprom med mina brudar. Sov gott alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar