lördag 5 november 2011

Heja mamma och Malin. Och mig.

Höjdpunkten (och chocken) på dagen var när syrran och mamma klev in på jobbet på förmiddagen för att köra ett pass. Jag frågade Malin om hon inte skulle komma in och träna nu när hon var hemma, och jag trodde att hon kanske möjligtvis skulle dra med sig David och komma in. Men döm av min förvåning när jag såg att mamma var med! Jätteroligt ju, och ännu roligare att Malin tillät mig köra ett magpass med henne, med efterföljande stakintervaller. Riktigt duktig var hon, gjorde precis som jag sa! Och mamma då, som höjde vikten i flera övningar UTAN att jag behövde stå och se sträng ut bredvid.

Jag hade ju redan kört ett pass cardio innan jobbet, men det blev allt ett pass till innan jag gick hem sen. Det har blivit dåligt med styrka i veckan, har förutom min power bara kört ett pass med mage och ett med ben, så det fick bli en mix av både bröst- och ryggövningar. Fick in lite biceps och triceps också och avslutade sen med stakintervaller. Herregud vad jag hyser hatkärlek för den där jävla stakmaskinen. Så roligt att pusha andra i den. Så jobbigt att stå där själv. Dessutom gjorde jag det stora misstaget att be Anton stå bredvid och skrika på mig. Jag mådde illa i flera timmar efteråt. Underbart ju! Nu ska jag bara vara hemma och göra ingenting. Det har varit väldigt socialt och sena hemkomster i veckan så jag ska bara ladda om idag. Umgås med mig själv och göra vad jag vill. Nu vill jag till exempel se på "Så mycket bättre" och dricka te, så jag har inte tid med er mer just nu. Men ha en bra kväll för all del!

2 kommentarer:

  1. Malin-storasyrran6 nov. 2011 22:30:00

    Joråmensåatt det lät jag dig göra. Köra magpass alltså. Och nu får jag lida för det valet... Galen träningsvärk i magens alla muskler. Att ta av linnet (det tighta) nu på kvällen dan efter var inte heller helt smidigt. Jäkla stakning! Helt otippat kryddar jag detta med en go stelhet i rygg och höfter. Imorgon lär jag veta att jag lever när jag ska skutta upp och stänga av klockradion innan alla andra vaknar av den. Tack! ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, guld!! Min måndag kunde inte ha börjat bättre än med den här kommentaren!;) Ser fram emot nästa pass!:P (träffade för övrigt mamma förut, hon hade ont mest överallt hon;))

    SvaraRadera