tisdag 22 november 2011

Redan läggdags igen, imorgon blir det gymmet kl 07.

Så. Nu har jag bytt ut uppvärmingslåten inför morgondagens power. Passar mig så mycket bättre med U2 än hon Gaga-bruden. Att dessutom starta ett pass med Beautiful Day måste ju innebära att resten inte kan bli annat än bra.

Kvällen Lifestyle-föreläsning gick fint, dagens tema var Dieter, och är det något jag kan så är det väl det. Jag har nog provat allt (utom pulverdieter, alla dieter där man utesluter mat har jag liksom insett från början att det inte är något för mig), och samtidigt som jag självklart ångrar att jag "dietat sönder" min kropp litegrann (eftersom att jag nu mest har magproblem och inte svarar så bra på små förändringar i kosten) så är det en väldigt nyttig erfarenhet. Jag kan fortfarande mängden points på ganska många livsmedel i huvudet, jag vet exakt vad man ska äta under detox-kurer och jag vet mycket väl hur min kropp reagerar på för många dagar utan kolhydrater. Usch. Jag hatar dieter nu för tiden, och förespråkar mest sunt förnuft. Sen vet jag att jag har sagt att jag har gått på diet på sistone, men det är inte så mycket diet i meningen "bantningssätt", utan mer att jag ligger på ett underskott i kcal, och då på en nivå som ändå tillåter mig att orka träna och fungera ordentligt. Bra, näringsrik mat, så naturlig som möjligt och jag utesluter ingenting (förutom raffinerat socker, vilket bevisligen inte fyller någon funktion för oss ändå, mer än att göra oss beroende). Och viktigast av allt, är jag jättehungrig någon dag så äter jag lite extra, för då behöver kroppen uppenbarligen det. Det kanske är dumt av mig att använda ordet diet då. Kanske inte ska göra det i fortsättningen.

I vilket fall, det enda som hjälper om man vill gå ner i vikt är att man gör av med mer energi än man stoppar i sig. Förändra inte allt på en gång, det blir mycket svårare då, det räcker med en grej i taget. När du har fått in den vanan så kan du gå på nästa grej. Långsiktigt vet ni, man måste tänka långsiktigt. Det tog ju jättelång tid att bygga Rom, eller hur man nu säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar