tisdag 22 november 2011

Jag vågar inte ta upp mitt pynt ur källaren, det kan finnas äckliga djur i lådan.

Kör städdag idag. Med julmusik på högsta volym flaxar jag runt i lägenheten som en regular Martha Stewart (minus hela den där skattefuskgrejen givetvis). Just nu har jag lunchbreak, vilket innebär att jag käkar en köttfärssås som får mig att svettas. Sen vi lyssnade på Paulúns föreläsning i Stockholm har jag kryddat all min mat (tillochmed finn crisp kryddar jag) med löjligt mycket chili. Det där med att få siffror på hur mycket det egentligen kan påverka förbränningen var motivation nog till att krydda maten lite extra (och samtidigt intala mig själv att jag ALLTID har gillat väldigt kryddstark mat (vilket givetvis är en stor fet lögn)).

På fredag när lönen kommer ska jag köpa oändliga mängder jul- och adventspynt, och så ska jag pynta tills jag mår illa. Funderar på såna där käcka blinkande tomtar att sätta i fönstret också, det ska liksom vara ett statement (fula, gråa, varma väder: in yo face!) (men okej, kanske skippar blinkande tomtar). Jag har tillochmed ätit en pepparkaka idag som statement (okej två), men det var bara för att min mamma bakade igår och tog med till mig imorses, ihop med äggen jag så fint bad om för att jag hade panikslut på dem (dessutom fick jag nybakta lussekatter (som för övrigt ligger i frysen och väntar tills på lördag)). Men av någon konstig anledning ropade mamma efter mig när vi skildes åt, att jag skulle fokusera på pepparkakorna. Jag förstod inte alls vad hon menade med det, men det var ju bäst att göra som hon sa tänkte jag. 13g pepparkaka för tusan, jag tränar två pass idag, om ni gör det får ni också äta två pepparkakor.

Hepp, nu är lunchen slut och jag har inte tid med er mer, städa städa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar