fredag 25 november 2011

Är "jag vill köpa mer julpynt" ett giltigt argument för löneförhöjning?

Jo men fan, powern gick bra, jag körde på ordentligt och det fick mina kära deltagare också göra. Inget jävla vilande i gruppträningssalen, tack. Jag hann med 45 min cardio innan passet och sen tog jag resterande 15 efteråt. Idag var jag dock lite mer varierad i mitt utförande då jag startade hela härligheten på löpbandet, sprang 5km där och så tog jag resten på treadclimbern. Sen när jag körde klart efter powern blev det crosstrainer minsann. Skönt att variera idag, har ju kört på treadclimbern hela veckan och så jävla rolig är den ju faktiskt inte.

Sen hann jag bort till Elins esplanad för lite julshopping (och då menar jag inte klappar, utan pynt. Det fanns så mycket fint att det nog för övrigt inte blir några klappar i år, pengarna räcker inte till två ton pynt OCH julklappar. Jag är ledsen familjen) innan pappa hämtade upp mig (eftersom det skulle tagit hundra år och sjukt mycket svett för att cykla hem i motvinden) och vi åkte hem och "lagade" min lampa. Jag skriver "lagade" för att det till sist var så enkelt som att byta glödlampa. Men jag hävdar fortfarande att det var något mer fel då när jag provade det sist. Jag tog ju en helt ny lampa då, direkt ur paketet. Fan, pappas min när vi såg att lampan inte alls var trasig, att det bara var glödlampan. Så dumförklarad blev jag. Men jag såg till att han inte kom hit i onödan, det fanns ju massa annat han kunde fixa! Han nästan sprang ut genom dörren sen med ett "nä nu åker jag innan du kommer på något mer jag ska göra". Han gillar mig, min pappa. Han tycker inte alls att jag är krävande, han tycker bara att det är roligt att få hjälpa mig med precis allt. Det är nästan så att han ringer och frågar om jag inte har något som behöver fixas. (Skulle jag ha slutat vid "gillar"? Är det inte trovärdigt längre? Fan att man aldrig vet när man ska sluta).

Jag befarar att jag kommer få en verktygslåda i julklapp. Den här duger tydligen inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar