tisdag 15 november 2011

Jag lyckades paja två ägg när jag gjorde frukost. Alla som är förvånade räcker upp en hand.

Jo ni förstår att nu har jag för första gången sen inflyttningen (i JULI!!) suttit i köket och ätit frukost. Vilken känsla! Och vilken frukost! Ägg, grapefrukt, a-fil, hårt tunnbröd med keso och skinka, te, brusis, åh herregud det är ju som en hotellfrulle! Mycket gott. Givetvis hade jag gjort mig välförtjänt av en sån här lyxfrukost, det blev en morgonjogg i det helt underbara vädret innan. Provade nåt nytt idag, för i varje nummer av min bibel talar skribenterna sig varma om det där med att kombinera gång och löpning i passen. Verkar ju ofta totalt onödigt tycker ju jag, men eftersom mitt benpass i söndags känns av ganska rejält i framsida/insida lår och rumpa så verkade det plötsligt som en väldigt bra idé. Dessutom känner jag mig snuvig och farligt nära en begynnande förkylning, så jag ville försöka hålla nere pulsen lite (och är man, som jag, rädd för förkylningar så är det ju bättre att motionera ute än inomhus där bakterierna frodas).

Så, för att skona ben och puls började jag lungt och fint med att varva gång och löpning. Det gick ju bra tänkte jag, lite tråkigt att stanna bara när man springer men det får man väl ta. Sen stötte jag på Hanna (jobbarkompis från Intersport) och pratade med henne ett par minuter. Gud för en gullig tjej egentligen. När vi sa hej då så kände jag för att ta löpet så då råkade jag springa hela vägen hem, med undantag för en uppförsbacke som har psykiskt övertag på mig. Råkade glömma bort det där med pulsen och vips så var jag hemma igen. Det tog ju lite kortare tid än planerat eftersom jag hade tänkt gå lite mer, men var ute i 40 min så det får väl räknas som ett okej morgonpass.

Nu ska jag försöka orka mig bort till mitt favorit-ICA och handla lite. Sen kommer ju Johan hit på lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar