fredag 30 december 2011

Utmaning då.

Jag är i full gång med mina mål och delmål, har lite svårt med belöningarna bara.. Ni kan hänga med på ett av mina delmål om ni vill, och det är att fixa åtta veckor utan ätardag. Alltså: inget sött, ingen alkohol, ingen flötmat fram till 26 februari. Piece of cake. Eller ja, tvärtom då, men jag är helt hundra på att vi fixar det. Okej? Om man vill fega kan man köra fyra veckor till att börja med, men jag tycker att vi kör på ordentligt.

Dessutom, en utmaning! Det är ju inte bara fokus kost under Fit 2012, det är ju tokfokus träning också. Så jag tänker att vi under januari ska testa en ny träningsform varje vecka. Kan vara ett nytt pass på gymmet, att springa istället för att gå, att simma istället för att jogga osv osv. Jag jobbar på ett gym men har exempelvis aldrig testat core (jag skäms en smula, men jag har liksom aldrig vågat). Det ska jag testa. Sen om man har provat alla pass så kan man exempelvis gå på ett som är lite längre, med en annan instruktör eller nåt sånt. Vi måste komma ur vår comfort zone lite här nu. Tänka ooutside the box. Det är härligt utanför boxen, det drar lite och man vet inte riktigt vad som kan hända, men det är bra! Vi utvecklas av det. År 2012 ska jag bosätta mig utanför boxen. Eller så gör jag så att jag semestrar lite först, utvärderar, och sen bestämmer mig för vart jag ska tillbringa evigheten. Men skit i det, en ny träningsform varje vecka i januari. Herregud, fyra gånger, det är ju ingenting.

2 kommentarer:

  1. hej igen! Jag hakar på... har du tur så startar jag en blogg så du kan hålla reda på mig oxå. Dina gymkunder är väl redan självskrivna som deltagare i din utmaning. Jag kommer dock korta ner fas ett till 13 februari för då är det första lifestyleutvärderingen, sedan är det full fart med fas 2. /F Ps Gott nytt föresten

    SvaraRadera
  2. Kul! Gör du det får du skriva adressen till den! Kul att du kör Lifestyle också, ett mycket bra val!:) Gott nytt år!

    SvaraRadera