söndag 11 december 2011

Åh herregud.

Det fanns två sorters köttbullar på Glädjes julbord, jag behöver inte säga mer än så. Det kan inte bli annat är lyckat när det finns två sorters köttbullar. Men herregud vad mätt jag var. Är. Fortfarande. Och trött. Om jag inte visste bättre skulle jag nästa säga att jag är lite bakis. Nu gör jag ju det så jag säger att jag är så trött att jag har ont i huvudet. I min ålder kan man ju inte gå runt och lägga sig klockan tre om nätterna och sen tro att man ska vara pigg dagen efter. Nej nej, hemskt naivt av mig. Vad härligt det känns nu att jag jobbar öppning imorgon. Eller att jag jobbar i eftermiddag för den delen.

Nu ska jag fortsätta min julklappsshopping här från soffan, och sen ska jag knata bort till Johan och käka lunch. Nånting säger mig att han inte behöver laga så förskräckligt mycket mat ändå. För en gångs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar