tisdag 20 december 2011

Hej tomten, jag önskar mig att jag får vara ledig idag.

Jag tänkte vara lite produktiv idag, få saker gjorda om ni hajar. Tog sovmorgon till 7 och skulle således vara pigg och fräsch, men vaknade mest med känslan av att ha blivit misshandlad. Tog mig upp och gick till gymmet, körde mina 75min och höll sedan på att somna av utmattning i receptionen. Christina räckte mig en banan och vi var ju rörande överens om att jag nog behövde lite snabb energi för att orka ta mig hem igen. Efter många om och men kom jag då äntligen hem, käkade frukost och hann sätta på en maskin tvätt innan jag totaldäckade på sängen. Där har jag legat tills nu. Försökte få in någon annan på mitt kvällspass men det gick inget vidare. Kör nu på efter mantrat "en minut i taget, bara en minut i taget" och håller tummarna för att jag inte ska börja gråta av trötthet på jobbet. Det förstör ju stämningen lite, så att säga. Har ont i huvudet och tycker mest jävligt synd om mig själv just för tillfället. Hur ser man det här från den ljusa sidan då? Kanske att om jag inte dör av det så härdas jag. Men den känns märklig, inte alls peppande. Kanske att jag får några hundralappar extra in på kontot nästa månad. Det är ju bra, pengar gillar vi. Ikväll jobbar vi för pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar