söndag 4 december 2011

Jag får nog träna nonstop hela veckan för att kompensera det här.

Jag tog mina haremsbrallor och cyklade bort till ICA Nära för att införskaffa mig lite pepparkaksdeg förut. Det är typ 150 meter dit och affären är ju liten så jag tänkte att jag säkert ändå inte skulle träffa på någon jag kände, och resterande okända filurer kunde ju få tro att jag kom direkt från inspelningen av en indisk musikvideo eller något. Planen gick ju dock käpprätt åt skogen när jag en minut efter ankomst stötte på Jenny vid mejerihyllan. Hon skrattade inte åt mina byxor, tvärtom så sa hon väldigt diplomatiskt att de såg sköna ut. "Jag blev så sugen på pepparkaksdeg och så orkade jag inte byta om", sa jag med lite skäms i rösten. Very well, jag gick och hämtade min deg och sen stötte vi ihop i kassan igen. "Men du ska väl helt seriöst inte äta upp hela den där Madde??", sa hon, och jag svarade "nej det ska jag ju såklart inte göra, bara lite under tiden jag bakar". Så nu har jag bakat. Fem pepparkakor. Måste köpa ny deg.

1 kommentar: