tisdag 13 december 2011

tidspress, IGEN!

Jag har fortfarande inte ätit några pepparkakor idag. Inte ens deg har jag tjoffat i mig. Nu kommer snart den stora prövningen dock, för idag serverar vi glögg och pepparkakor på jobbet. Där ska jag alltså vara i mina åtta timmar utan att ens smaka på en pepparkaka. Kommer ju bli sjukt svårt, men jag tror ändå att jag fixar det. Jag har ju bestämt mig liksom. Utöver det så funderar jag mest på hur mycket koffein man kan stoppa i sig på en dag innan det blir skadligt. Jag tror att risken att jag somnar under en instruktion är ganska överhängande nämligen. Jag tänker att jag säkert blir pigg igen efter jul och nyår, då när allt återgår till det normala och det blir ljusare igen. För även om jag är världens mest traditionsbundna människa, otroligt oflexibel vad gäller högtider, så är jag även en strukturnörd ända in i hjärtat. Det är liiite jobbigt när ens normala rutiner ersätts av högtidsrutiner. Det betyder ju att jag, trots att jag älskar december och har världens julstämning, aldrig riktigt kan slappna av under såna här perioder. Jag har fullt sjå med att njuta av allt hela tiden. Förutom snön då, den behöver jag ju inte njuta av i år. Nej, jag får ju njuta av grått, trist, regnigt, varmt, jävla skitväder istället. Tack alla vinterhatare. Hoppas tomten tar er.

2 kommentarer:

  1. jag hörde en gång att en matsked rent koffein är dödligt.. vet ej hur sant det är dock.

    SvaraRadera
  2. Oj, men det måste ju vara ganska många mg det.. hoppas jag. Annars är jag illa ute:P

    SvaraRadera