tisdag 6 december 2011

2012, bring it.

Den andra januari kommer vi (som vanligt syftar jag på mig och min siamesiska tvilling Hanna) gå in i en ny fas vad gäller kost, och för mig kommer det även bli en ny fas i träningen. Gällande kosten kommer det att vara strikt, inga ätardagar och inga "men bara lite", eller andra dåliga ursäkter. Det ska vara bra mat, mat som gynnar träningen och som kroppen mår bra av. Inte för lite, inte för mycket, utan precis den mängden som gör att jag orkar träna så hårt jag vill och som gör att kroppen får tillräckligt med energi. Jag är jättetaggad för det och även om jag vet att det kommer bli jävligt jobbigt ibland så vet jag också att det känns sjukt bra att alltid göra bra val. Sist jag och Hanna körde så var i februari och det faktum att vi var två var guld värt. Man kan hela tiden peppa och påminna varandra om varför man gör det. Är ni sugna på att vara med så är det bara att haka på!:)


Vad gäller träningen så ska jag vara noggrannare med upptrappningsveckor och vilovecka, jag ska försöka få bättre rutin på styrkepassen (vilket kommer gynnas av att jag förändrar min situation gällande gruppträningen) och jag ska börja få in mer kvalitetspass vad gäller löpningen. I höst nu har jag haft en liten paus från löpning och bara sprungit sporadiskt. Det behövs för att hålla motivationen uppe resten av året. Jag är sjukt taggad inför både löpning och kost, och även om jag ju såklart inte vill förfalla innan årets slut, så kommer jag inte vara lika hård nu i december. Inget godis eller chips dock, det vet ni!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar