onsdag 14 december 2011

Men för fan.

Jag har fått en vagel. EN VAGEL!! Fatta vilken katastrof det är! En jävla böld i ögat som skaver och kliar oavsett om jag har ögat öppet eller stängt. Det är som att ha någon som hela tiden går och trycker in ett finger i armen på en. Ni vet precis på nerven. Sjukt irriterande.
Som alltid annars när jag får några konstiga åkommor så googlar jag mig fram till lösningen. Jag fick reda på att en vagel är en akut ögoninfektion som borde gå över inom 1-2 VECKOR!!! Vad fan. Jag hade ju tänkt mig att dränka den i ögondroppar och sen vakna upp dagen efter utan så mycket som tillstymmelse till böld. Därför tömde jag hela flaskan med ögondroppar (som visserligen är mot pollenallergi) i mitt vänstra öga igår och kände mig helt övertygad om att det där vagel-helvetet skulle försvinna på momangen. Det gjorde det inte, så jag läste lite på den tomma flaskan och såg att den visst skulle förbrukas inom två månader efter öppnandet. Ajdå. Det hade ju varit helt okej om det inte var så att jag köpte den förra sommaren. Det kanske är sånt som normalbegåvade människor kollar upp innan de häller vätska i ögonen, jag tänker inte riktigt så. Jag handlar nämligen innan jag tänker, vilket brukar generera ett akut-sms till min sjuksyrra till bästis om en lösning på situationen. Dessutom var jag ju tvungen att kolla om jag skulle bli blind nu när jag hade använt för gammal allergimedicin mot en infektion. Hon trodde inte det, men jag fick lite tips som hon trodde skulle fungera bättre. Hon är nämligen ganska diplomatisk, min bästis. Skrattade inte åt mig och sa att jag är en sån stor klant (och det är ju en av skillnaderna mellan henne och mig, det hade ju nämligen varit min reaktion), utan bara att hon inte trodde så mycket på den här ögondroppshistoiren, utan att jag skulle prova lite andra saker. Så det ska jag göra nu vid läggdags. Herregud, jag måste ju bli av med det här, kan ju inte gå runt med en stor jävla böld i ögat. Ser ju skitdumt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar