tisdag 13 december 2011

Däcka nu.

Hemma efter en kväll på jobbet. Det har varit jättelugnt ikväll, folk börjar väl gå in i högtidsmode antar jag. I högtidsmode behöver man tydligen inte träna så mycket längre, även om man egentligen äter mycket mer än vanligt. Det är ju lite märkligt det där, när man borde träna som mest gör man det minst. Hanna hetsade dock igår om att hon skulle inleda julaftonen med att springa en mil. Jag, som svarar otroligt bra på hets, bestämde mig genast för att springa 1,1. Men ni får ju hålla med om att det är det bästa sättet att starta en julafton på. Det säger ju sig själv, springa är det roligaste som finns, och julafton är årets bästa dag. En oslagbar kombination. Och tänk, istället för vitargo innan löpningen kan man köra MARSIPANGRIS!! UTAN DÅLIGT SAMVETE!! Herregud, jag blir alldeles nipprig bara av tanken.

Vad fan, tränar ni nåt eller? Hur gåre med utmaningen? Ni fuskar väl inte?? Jag har inte käkat en enda pepparkaka idag. Anna har frågat två gånger och jag har svarat nej på båda. NEJ!! rent av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar