måndag 5 december 2011

HALLÅ SNÖ!!!

DET SNÖAR!!!! När vi kom ut från föreläsningen uppe på vip:en i arenan så utbrast Carina "Men nej, vad är det här!?", varpå min uppmärksamhet direkt riktades mot de stora fönstren och ut på gatan, där man klart och tydligt kunde se att det låg ett tunt täcke ljuvlig snö. Carina drog en djup suck medan jag sprang ner för trappan och fram till fönstret, samtidigt som jag skrek "titta snö!! Det är snö!!" och försökte hålla tillbaka glädjetårarna. Som ett barn är jag. Men jag älskar verkligen snö. Om det är vitt imorgon när jag vaknar ska jag snöängla mig ner till gymmet (vilket ju innebär att jag måste ge mig av sjukt tidigt om jag ska hinna med att träna också innan jag börjar jobba..). Första snön alltså, femte december, inte en dag för tidigt. Nu njuter vi av det här tills det regnar bort igen och alla snöhatare får som de vill.

1 kommentar:

  1. Lyssna nu på Tant Carina: VI VILL INTE HA SNÖ NU! Möjligen på julafton och juldagen, den räcker det!

    SvaraRadera