onsdag 7 mars 2012

Vad gör man inte för att hämta hem lite mat.

Det var lite lättare att komma upp imorses måste jag säga, vetskapen om att jag är ledig imorgon har lyft hela den här dagen. De åtta timmarna på jobbet gick ganska smärtfritt, sen gick jag hem och vilade lite innan jag snörade på mig mina Kinsei och tog löpet hem till mamma och pappa. En liten omväg i början gjorde att jag hamnade på 18km, och det behagliga tempot gjorde att jag knappt kände mig speciellt trött (förrän jag sprang in på locketorpsvägen och möttes av väggen -nej inte utmattningsväggen, jag menar den där vinden som slungade mig (lätt överdrivet) fram och tillbaka över vägen). Nu ska jag länsa frysen och åka hem igen.

Man vet förresten att man älskar löpning när man inser att man har fem km kvar till mål, tänker "NEJ, det är snart slut!!" och då börjar hetsnjuta av varenda steg man tar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar