onsdag 21 mars 2012

Inget nytt under solen, så.

Jag är hungrig. Beslutet med att vänta med mellanmålet tills jag kommer till jobbet känns fruktansvärt ogenomtänkt just nu. Om en timme när jag mumsar ostkaka för fulla muggar kommer det kännas väldigt förnuftigt, men just nu. Det går inte att beskriva. Dessutom kom jag på att jag glömt köpa mjölk. Igen. Fick ha fyra dagar gammal mjölk till gröten imorses. Jamenherreguuud, det är ju inte så att man dör av det. Det var ju inte som att den luktade eller så. Men jag inser ju att fem dagar gammal mjölk kanske bara är oansvarigt. Så nu fick jag -som vanligt- bråttom till jobbet. Affärerna öppnar av någon outgrundlig anledning inte förrän sju i den här stan, så jag hinner inte göra det imorgon bitti. Precis som att inte fler människor än jag skulle vilja handla mat kl sex på morgonen. SKANDAL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar