fredag 23 mars 2012

Jag överväger en godispåse imorgon. Det kan ju knappast bli mer spännande än så..

Det fick räcka med cirkelpasset+några km löpning (ja okej, det var nog mer åt jogghållet idag) i eftermiddag, kroppen ville inte träna mer än så. Även om jag kan känna mig lite frustrerad på kroppen i såna lägen får jag ju vika mig lite och säga okej då. Gå hem och lägga mig på soffan och tycka att det är bra så. Bäst på cirkeln idag var när Hanna under första övningen kom fram till mig och skrek "släpp ut ilskan" (hon hade ju liksom fått höra allt om min uteblivna grötfrukost och hur dagen eskalerat från det), och jag först liksom råkade slå till mig själv med en hantel rakt på höftbenet, men sen gjorde som hon sa och plockade fram mitt fighting face och köttade mig igenom passet. Sen kan man ju tycka att det där med hanteln var jävligt onödigt, men det är ju liksom bara en del av det härliga i att vara jag. Min klantighet gör ju ändå att jag har en ganska hört smärtgräns.

Nu ikväll har Johan varit här och käkat och umgåtts, och nu ska jag snart gå och lägga mig. Jag vet, det är fredag. News flash: kroppen vet inte vilken dag det är, den är lika trött oavsett veckodag. Elin (som ni vet ofta förfasas över hur mycket tant jag är) nöjde sig inte med att -som i normala fall- säga att jag var gammal häromdagen. Nej, nu gick det över till "du är så gammal Madde, usch usch usch". Jag är alltså inte bara gammal, jag är gammal med tre "usch" på slutet.

2 kommentarer:

  1. Om det är till nån tröst bruttan så gick jag och la mig 21.20 igår. Det är tant om något!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, slog dig själv med hanteln?! Ser det framför mig, och har ruskigt roligt åt det just nu känner jag. Du är faktiskt ett strå vassare än mig i klantighet, sötnos. :)

    SvaraRadera