söndag 25 mars 2012

Food baby?! En hel jävla barnby skulle jag vilja säga.

Efter jobbet igår bar det av till Hanna på födelsedagsfirande. Några timmar senare gick jag hem därifrån med sprängfull mage och ett illamående utom denna värld. Det serverades paj, och paj är min favoriträtt (förutom muffinssmet, tacos och semlor) Det tog mig en mil i löparskorna innan jobbet för att ens bli sugen på att äta frukost, och sen åt jag inte ens lika mycket som vanligt!! Skandal. Nu sitter jag och käkar lunch, sen ska jag bli produktiv igen. Efter jobbet kanske det blir en löptur. Eller så blir det inte det, vi får liksom se litegrann hur trött jag är. Vi tappade ju en hel timme inatt och ändå var jag uppe med tuppen (det stod "jo, du orkar" på mitt alarm imorses, vad skulle jag göra?) Helt underbart dock (ja nu ignorerar jag helt kastvindarna jag hade mot mig under hela första halvan), solen hade precis gått upp och så hade det redan blivit varmt och stan stod helt stilla. Ljuvligt.

JOO!! Jag mötte ju en walk of shame där vid sjutiden också. Som den tant jag är gav jag henne en blick som var lika delar "oj, det där ser bart ut" och "nej men de där skorna ser ju verkligen inte fotriktiga ut, har du inga bättre promenadskor?". Hennes blick var dock helt och hållet "om jag låtsas att jag inte ser dig så har det här aldrig hänt". Jag förstår inte alls varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar