lördag 10 mars 2012

Tidigare har jag ju bara bott med bananflugor, kräver vanliga flugor mer uppmärksamhet eller så?

Förra sommaren så tvekade jag alltid litegrand innan jag öppnade mina fönster. Jo för ni förstår att det var fluginvasion förra året. Jaha ni märkte inte det? Jaha det var bara i min lägenhet? Ja men okej. Iaf, idag när jag har städdag så tyckte jag att det kunde vara härligt att få in lite frisk luft och sådär, och eftersom det bara är mars så tyckte jag det kändes ganska safe. Det visade sig dock att de där jävla flughelvetena har campat utanför mitt fönster i ett år, väntat och hållt utkik, och tänka sig att sisådär sju sekunder efter att första fönstret öppnats så nog fan sitter det en flugjävel på INSIDAN av mitt fönster. Jag vet inte om jag borde sanera lägenheten eller om jag helt enkelt ska ta det som en komplimang. De tycker ju uppenbarligen om mig. Flugorna kan ju vara ett lika trevligt sällskap som en kille tänker jag. Ett substitut lika gott som något annat. Jag försökte visserligen döda flugan med dammsugaren, det kanske man inte ska göra med en kille. Det kanske inte faller väl ut.

Och där gick det upp för mig att det kanske inte är så konstigt att ingen har förstått vilket kap jag är.

1 kommentar:

  1. Fast jag undrar om det går att lära en fluga att bära ut soppåsen.... å andra sidan är det inte helt säkert med killar heller, så... och flugor slänger inga strumpor bredvid tvättkorgen *L*

    SvaraRadera