lördag 1 oktober 2011

Härliga lördag. En kopp kaffe och den blir fulländad.

Det blev ingen spinning idag heller, vaknade för sent och var dessutom sjukt osugen. Istället har jag ägnat mig åt städning till tonerna av den eminente Lars Winnerbäck. Härlig kille det där. Hade funderingar på möbeldagarna i Tibro, men det verkar som att det blir en dag hemma i kaoset. För att försöka få ordning på kaoset. Det går framåt, tapetsering i köket, målning i hallen och nya köksmöbler, hallgarderob och sittbänk och sen är det ganska klart. Ja just det, måste ha världens största hallspegel också. Vore synd att behöva köpa en ny sen när jag slutar opp med träningen och går upp 200 kg. För det är ju planen jag och min brutta har för vår vuxendom. Tänk vad underbart att gå omkring i matchande urtvättade träningsoveraller och äta kanelbullar till frukost. Det är antingen det eller varsitt hus på landet med en rondell och en höskulle. Ja och varsin man såklart, någon måste ju sköta alla ungar och laga mat. Husen ska ligga mittemot varandra och vi ska umgås hela tiden då. Vad männen gör struntar vi i, men jag och Anna ska hänga på höskullen dagarna i ända. Bara ha det bra liksom. En alldeles lysande plan tycker vi, vad mer kan man behöva på ålderns höst? Det enda problemet jag kan se är att jag har hösnuva. Kliar i ögonen och blir täppt i näsan och så. Får jobba på det. 


 
 Herre.Gud. Jag har svart hår och flammigt ansikte och Anna har lugg men ändå inte. Tur att vi drack oss snygga på den tiden.

1 kommentar:

  1. Din sämre hälft1 okt. 2011 16:22:00

    Hahaha. Ja, tänk vad lite alkohol gjorde på den tiden!

    Och apropå din hösnuva bruttan, det finns ju all världens allergimediciner så det där vill jag inte veta något av. Sen glömde du alla djur vi ska ha som männen också får ta hand om. Och hästarna vi ska rida på på vår långa alléuppfart till rondellen!:D

    SvaraRadera