måndag 10 oktober 2011

I'm back!

Assketatrött. Jag har hängt på gymmet halva kvällen, kört mage och SPRUNGIT och töntcyklat. Har jag inte träningsvärk i magen imorgon ska jag undersöka huruvida jag har några muskler där överhuvudtaget. Tokmosade alla möjliga övningar med fria vikter och avslutade med maskin. Jag kräver träningsvärk. Sen löpningen då. Vet inte om jag kanske vill kalla det att springa direkt. Jag kom två km på 10.30, sen tvingade jag mig att stanna. Man ska ju "skynda långsamt" tydligen. Det var diverse naprapater i byggnaden dessutom så jag kände mig tvungen att vara sådär moget återhållsam och inte bara köra på, för att imorgon bitti upptäcka att det kanske gick lite fort fram ändå. Jag tänkte börja med en km bara för att vara jätteförståndig, men det säger ju sig självt att det inte går att springa enbart en km, så jag omförhandlade det där med mig själv när jag närmade mig slutet. Tyckte att jag gott kunde testa att köra på i en km till. Åsa frågade efteråt hur det kändes i fötterna då när jag sprang. Ja inte vet jag, jag svarade att det nog kändes bra. Lite småkänningar får man ju räkna med tänker jag, så jag kände inte efter så noga. Vi lär ju märka imorgon hur det gick. Nu ska jag sova, funderar på att köra en morgonjogg imorgon när jag vaknar.

Jag skulle som sagt behöva bli lite bättre på det där med att lyssna på kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar