torsdag 27 oktober 2011

Torsdag idag va?? Guld, då är det ju snart helg!

På ett helt brutalt sätt vaknade jag 07.13 imorses. Sovmorgon alltså, men ändå. De håller på och gör om på innergården, vilket innebär att det går omkring en massa gubbar och killar (som jag helt själv har räknat ut gör samhällstjänst) utanför mitt vardagsrumsfönster mellan sju och fyra varje dag. De senaste dagarna har de dock inte nöjt sig med att slå ned pinnar i marken, nej nu är det väldigt viktigt att borra och köra med bulldozers (i miniformat visserligen), men endast i början av arbetsdagen, för sen finns det annat att göra. Hur som helst så insåg jag ju ganska snabbt att det inte var någon idé att försöka somna om, så det var bara att snöra på sig löparpjuxen och ge sig iväg. Jag var sjukt hungrig redan från sekund 1 av min vakna tid idag, så löpningen gick ju ganska dåligt faktiskt, jag körde en halvtimme och avslutade sen på gymmet med en halvtimme alternativ cardio. Nu ska jag snart ner till stan och träffa Johan för lunch, och när jag ändå är på stan måste jag in på Intersport och fixa till något bra med min pulsklocka. Det är ju jätteskumt att köra cardio, framförallt löpning, utan pulsklocka. Måste fixa. Risken finns att jag måste köpa en ny. Risken finns att jag måste köpa en Garmin. Det känns lite jobbigt faktiskt (råtraditionell som jag är) men vi säljer ju inte Suunto längre. Tråkigt. Älskar Suunto.

2 kommentarer:

  1. Jobbar inte du på Actic? Säljer ni pulsklockor??

    SvaraRadera
  2. Jaha, jo det gör jag! Men jag jobbar på Intersport också, har bara inte blivit så mycket tider där på sistone:)

    SvaraRadera