fredag 21 oktober 2011

Är vi säkra på att det här dygnet verkligen har 24 timmar? Är det någon som faktiskt har räknat på det?

Idag har jag varit ledig. På mina lediga dagar brukar jag hänga en del på gymmet, och resten av tiden spenderar jag på att ta mig till och från ställen. Imorses började jag till exempel dagen med att köra Power (tekniskt sett så räknas ju det som jobb, men jag tänker inte riktigt så), åka hem till pappa, baka bullar, åka hem från pappa (skitstressad som jag var så var jag även snäll nog att åka till Tidningstjänst för att hämta pappas uteblivna travrond) direkt till gymmet, körde ett benpass ihop med Hanna, lånade Hannas cykel och åkte till naprapaten, fick ström på foten, åkte till Intersport och köpte skadetejp (på rekommendation av tidigare nämnda naprapat), cyklade tillbaka till jobbet och hämtade bilnyckeln och lämnade Hannas cykelnyckel, gick till bilen, gav bilnyckeln till mamma, åkte förbi Kvantum och blev sen avsläppt hemma, bytte om till spinningpasset och åt en macka, gick tillbaka till gymmet, körde spinning, höll på att kräkas för att jag gav allt men ändå försökte ge lite till (eftersom man inte vågar annat när Andreas vrålar "MEERAAA MOTSTÅND!!! TRAMPA FORTARE"), duschade, mekade med mammas cykel (vilket egentligen bara innebar att jag satte tillbaka kedjan som hade hoppat när jag vurpade), cyklade till Johan, blev bortskämd med käk, mådde lite illa efter allt godis, cyklade hem och ska nu gå och lägga mig. En ledig dag alltså. Med träning och transport och få saker gjorda. Härligt. Imorgon är jag ledig igen och då börjar dagen med morgonpromenad, frukost och sen ett 90 min långt box-pass. Kan inte tänka mig hur det skulle kunna bli en mycket bättre start på lördagen än så.

2 kommentarer:

  1. Vilka jättegoda bullar du bakat... mmmmmmmmmm och det bästa efter smaken alltså, var att du lämnat de flesta kvar hemma åt oss. Puss o tack! /Mamma

    SvaraRadera