måndag 31 oktober 2011

Jag tänker att om det finns någon som inte använder alla 24 timmarna på dygnet så kan de skänka några till mig.

Löpning och yoga idag alltså. Mer hann jag inte med, jobbade med att planera för mässan i Jönköping i någon timme efter yogan, och sen åkte jag vägen över Intersport när jag skulle hem. Chefen hade varit duktig och kommit ihåg pulsklockan (dock inte pulsbandet), så nu kan jag knappa lite på den och testa den. Förhoppningsvis kommer pulsbandet i veckan också så att jag kan prova att springa med den. Det är inget man kan ta lätt på, det här med pulsklocka. Man lever så nära, är så beroende av varandra, den visar vad träningen ger, vilken nivå träningen ligger på, om man har någon infektion i kroppen och kanske inte borde träna alls. Det är inte som att köpa mjölk (vilket i sig kan vara ett svårt val, Icas egna? Arla? Valio? Mellan, lätt? Ekologisk, vanlig? Herregud vilken ångest!!), det krävs noga övervägande och känslomässigt engagemang för att kunna göra ett sånt val.

Hur som helst, 45 min löpning imorses följdes av yoga på gymmet. Det var tredje gången jag gick på det passet och jag känner redan skillnade i hur jag kan genomföra övningarna, och framförallt hur jag andas. Nu kan jag följa andningen och använda den genom hela passet, till skillnad från första gången där jag fick syrebrist med jämna mellanrum. Jag tror stenhårt på att det gynnar både träning och övriga livet, det är lättare att slappna av och man blir mjukare i kroppen.

Imorgon ska jag träffa Hanna på gymmet vid 7 för att köra ett pass mage och sen avsluta med cardio. Det blir inte mycket mer än så imorgon heller då vi har personalmöte kl 13 och jag sen jobbar stängning. Den sista veckan har blivit lite haltande vad gäller träning, har bara blivit ett pass om dagen ungefär, men jag tänker att jag ska strukturera upp det lite nu så att jag kan springa varvet och marathon nästa år utan att känna mig oförberedd på startlinjen. Måste komma igång med intervaller igen, och sen lägga in ett långpass i veckan så länge det går innan det blir vinter. Efter Lidingö har det ju blivit noll löpning så det tar lite tid att komma in i det igen, även om jag älskar det hur mycket som helst. Sju månader kvar till varvet, elva till maran. Jag ska vara i mitt livs bästa form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar