torsdag 5 januari 2012

Sjukstuga.

Alltså på riktigt, hade jag inte varit så motiverad, samt haft mina mål uppsatta på kylen, så hade jag ju hällt ner en liter glass i halsen vid det här laget. Världens bästa mamma skyndade hit på sin lunch med diverse sjukstugegrejer, och när hon frågade vad jag behövde hade jag ju så lätt kunnat säga glass, godis, choklad eller cola. Så som man gör när man tycker lite (okej, understatement of the year, det är helt sjukt synd om mig) synd om sig själv. Nu har jag knarkat c-vitamin och värktabletter så mycket jag kan utan att riskera kroniska biverkningar, men fortfarande har jag bara energi till att ligga här i soffan och jämra mig i eländet. Fruktansvärt irriterande. Dessutom är det trettondagsafton och allt. Pappa berättade att han och mamma minsann skulle käka oxfilé och potatisgratäng och Gino och allt vad det nu var, vilket gjorde att min middag med kokt kyckling helt plötsligt kändes som motsvarigheten till vatten och bröd. Jag bytte därför grytan mot stekpannan och synade med en halv avokado och lite fetaost. Det blev väldigt gott faktiskt, och det hade ju varit ännu godare om jag inte hade glömt avokadon och fetaosten.

Har ni testat nåt nytt än eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar