tisdag 10 januari 2012

Det är meningen att det ska göra lite ont, det går för lätt annars.

Den träningsvärken jag har i min rygg idag är inte att leka med. Den genomsyrar allt jag gör, finns med i varenda andetag och är en ständig påminnelse om att jag är tillbaka på banan. Helt underbart ju. Dock var jag så hög på lyckoruset igår att jag inte kunde somna. Till tre låg jag vaken innan jag äntligen somnade, och sen vaknade jag vid sju igen. Härligt härligt. Gick upp vid åtta och tänkte ta en lätt löptur. Det blev en tung jogg istället, HERREGUD vad långsamt det gick! Så långsamt har jag inte sprungit på flera år. Men det var skönt att vara igång, jag vågade inte trycka på så jag satsade istället på att hålla pulsen under 75% av max. Det räckte för idag. Ja alltså, som konditionsträning. I eftermiddag blir det gymmet igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar