tisdag 10 januari 2012

en stunds eftertanke.

Jag tänkte påpeka att jag inte bara har blivit äldre och tråkigare sen den tiden, utan att jag faktiskt även har många positiva egenskaper som jag inte hade då. Problemet är ju bara att jag inte kommer på några såna egenskaper. Jag är bara äldre, tråkigare och mer cynisk än jag var då. Och lite mer vältränad då det klart. Det kanske borde få mig att tänka till och vilja göra något vettigt av mitt liv. Eller så borde det få mig att vilja supa skallen av mig eftersom det uppenbarligen var ett vinnande koncept på den tiden. Men nej, jag vill bara ta en dusch och tvätta bort skammen av alla sena nätter på stadens uteställen. Få bort känslan av desperation i jakt på någon som kan visa vägen hem och som kan hålla tillbaka mitt hår medan jag kräks upp resterna av den turkiska pepparn och cheeseburgaren jag så glupskt tryckte i mig för bara en liten stund sen. Haha nej. Herregud, jag hade ju asroligt. Men det får mig faktiskt att vilja planera nästa träningspass lite extra noggrant. Precis som då går jag ju nämligen helhjärtat in för det jag tycker är roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar