fredag 20 januari 2012

Godnatt.

Vi var inte ifrån gymmet förrän 20.30 ikväll. Det är det där med alla nyårslöften som ska infrias. Och det där med att killar som gymmar tydligen måste göra det till en minut efter vi stänger och sen ska envisas med att duscha efteråt, trots att stängningstiden innebär att man faktiskt ska vara ifrån gymmet då. Ja jag är lite bitter, det blir nämligen lite tröttsamt när man jobbar varenda fredagkväll. Jaja, fick till slut komma hem och mosa i mig middagen iaf. Det blev fläskkotlett som stektes ihop med champinjoner, babyspenat och lök, och till det hade jag, som vanligt, keso. Mycket gott vill jag påstå. Nu är även kvällsmålet uppkäkat, blandprotein och kesella, så nu ska jag bara göra iordning morgondagens käk och sen gå och lägga mig.

Intervallerna ja. Jag kände mig seg och jävlig när jag ställde mig på bandet så jag la ner tvåminutarna som jag hade tänkt köra, och gav mig på enminutare istället. 1 min kuta- 30 sek vila. 10 st hann jag med, sen var jag tvungen att gå och sätta mig i en fåtölj och undvika att kräkas i en liten stund innan jag började jobba. Jag körde på som hejsan så jag mådde illa i någon timme efteråt, precis som sig bör efter ett intervallpass alltså. Om man kör intervaller utan att få spykänslor har man liksom inte kört tillräckligt hårt. Blodsmak i munnen är också bra. Basånivet. Så spring lite fortare nästa gång ni kör, utmana lite. Kom ihåg det nu.

1 kommentar:

  1. Är inte det rätt oförskämt att stanna sen ni stängt? Sätt på larmet :)

    SvaraRadera