söndag 29 januari 2012

Det känns lite som tre söndagar i en. Typ som kinderägg. Fast utan överraskningen..och chokladen.

Dagen startade vid nio, efter en något annorlunda natt. Jag och Anna var ju som bekant farmarvikarier och fick ju således spendera natten ute i bushen. Mamma och pappas dubbelsäng är en väldigt skön och stor sådan, så jag såg mycket fram emot en god natts sömn utan något som helst problem med att få plats (jo för alltså jag och Anna har sovit i samma säng ett gäng gånger förut, och alla de gångerna -utan undantag- har hon puttat ut mig från sängen med sin rumpa, vilken mirakulöst växer en sisådår 7-800% om natten). Till en början blev det också precis som jag tänkt mig, jag bredde ut mig och hade det sådär härligt bekvämt, dock hade jag ju missat den där lilla detaljen med att vargen gärna sover i sängen (gärna på pappas huvudkudde, och gärna medan någon fortfarande har huvudet på sagda huvudkudde), hon är så att säga, en aning sällskapssjuk. Hon la sig alltså "död hund" mellan mig och Anna, men ändå liksom på mig och mitt täcke. Jag försökte putta undan henne lite fint men hon (helt utstuderat) spjärnade emot med benen mot Anna, så det gick inte att rubba henne. Jag hade ju kunnat skälla lite på henne och så men viljan fanns inte riktigt där, så det fick vara så. Jag sov alltså på sisådär 60 cm halva natten medan hunden lekte lyxliv och hade mer utrymme än en illaluktande svettig person utan dusch har i kollektivtrafiken.

Nåväl, vi matade alla som skulle matas och begav oss in till civilisationen igen framåt förmiddagen. Jag kom hem, packade ner lite matlådor och åkte till jobbet. Mohombi var där idag så det var ett jävla hallaballoo, men det var ju alldeles skitkul att det hände något speciellt på jobbet för en gångs skull. Sen tog det ju givetvis hundra år att göra stängningsstädet, men till slut, till slut kom jag hem igen. Johan kom förbi på en kopp te och underhöll mig medan jag käkade middag och sen gick han hem och jag fastnade i soffan. Lång dag. Nu sover vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar