söndag 4 september 2011

Vaknade idag, söndag, helt och hållet alkoholfri. Aaah, ljuvligt.

Den här veckan har jag bara sprungit 3,5 mil. Det har varit mycket att tänka på på sistone och jag har bara inte orkat. Jag har fått köra på gymmet för att överhuvudtaget få till några pass. Lite lustigt dock, jag tycker att jag har tränat dåligt i veckan men när jag kollar träningsloggen i min klocka har jag ändå fått till sex konditionspass+ mina två powerpass. En träningsnarkomans öde kanske. Försökte mig på en morgonjogg idag men det gick ganska käpprätt åt skogen. Orkade lufsa mig igenom fem km och kände mig rosslig i halsen och mosig i huvudet. Pulsen steg och steg och steg och till slut var det nästan pinsamt att jogga runt gatorna i -vad som kändes som- promenadtempo, men ändå vara andfådd som en överviktig medelålders man med röklungor. Jag ångrade bittert att jag slängt på mig en cerise löpartisha, herregud, den bara skriker uppmärksamhet. Jag hoppas att det känns bättre tills imorgon iaf, det är bara tre veckor kvar till Lidingö nu, jag har inte tid att bli sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar