fredag 23 september 2011

Dan före dan liksom. Det skrämmer mig lite att jag inte har druckit någon Kan Jang idag.

Precis som inför allt annat jag gör som kräver den minsta förberedelse är jag ute i sista sekunden. Det är därför jag inte ligger och sover nu trots att jag ska upp klockan 5.15 imorgon bitti. Kom på att jag skulle göra pastasallad att ta med (herregud, jag har ingen aning om vad som serveras längs vägarna men det känns som att det inte är riktigt rätt läge att testa road kill), packa väskan med kläder och pjux (!!!), mäta upp flera portioner olika sorters Vitargo och protein som jag ska ha vid flera olika tillfällen, göra klart min playlist (!!!) och självklart spela ett par omgångar wordfeud (jag önskar att det var ett dåligt skämt men det är det tyvärr inte) innan jag somnar. Iaf, mitt enda problem nu är att jag måste bestämma vilka skor jag ska springa i. Det lutar åt mina Nimbus, de är snäppet lättare (om än marginellt) och de är väldigt mycket mer insprungna än mina Kinsei. Kinsei är dessutom bättre dämpade än Nimbus (ja, det är möjligt) så risken finns att de kommer kännas lite mjuka och svampiga på det underlaget. Jag springer ju alltid asfalt och har således endast skor därefter. Ja nä men okej, jag fattar att det här inlägget precis gick över från rent informativt till toknördigt (typ i stil med ett star trek-konvent) (no offense) men jag ska springa tre mil i uppförsbackar imorgon och jag är nervös och då blir det såhär. Men visst, vi lämnar skorna (inte hemma alltså, men just här och nu) och säger lycka till och godnatt istället.

Lycka till, mig!


3 kommentarer:

  1. Du kommer flyga fram imorgon, vilka skor du än väljer att göra det med :) Lycka till vännen!! Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till med loppet! Du kommer att få en toppendag i spåret :) (glöm inte att göra några fina upphopp och knäböj när du gått i mål. Haha...) // Leffe

    SvaraRadera