söndag 11 september 2011

Jaha, nähä.

Det har gått en dryg vecka sen jag blev strikt med kosten igen, och det känns hur bra som helst. Jag har inte ens varit sugen på sötsaker eller flötig mat och jag känner mig redan fräschare i kroppen. Eftersom vi kör i tolv veckor (till att börja med, sen modifierar vi lite i december) så är jag inte heller stressad över att se några snabba resultat, utan tycker bara att det är skönt att känna att jag hittat tillbaka till den livsstil som jag mår bäst av. Massa träning och bra kost. Om två veckor när Lidingö är gjort så ska jag börja fokusera mer på styrka ett tag. Detta innebär givetvis att jag och Hanna kommer köra mycket mer ihop också. Vilken höst det ska bli!

Sen har jag bestämt mig för att sluta skolan, det var inte lustfyllt alls under större delen av förra läsåret och jag känner inte att det är det jag vill arbeta med i framtiden. Just nu brinner jag för träning och hälsa, och jag känner att jag ändå kan applicera min soc.psyk i det området. Ett ganska tufft beslut att ta, men jag känner mig nöjd med det. Man kan ju se det som ett misslyckande om man vill, men jag väljer att se det som att jag vill göra min livssituation så bra som möjligt och att jag är tillräckligt stark för att ta ett obekvämt beslut. Såna där måsten finns det så mycket av ändå i livet, om man inte absolut måste göra något man inte vill, så tycker jag att det är helt okej att låta bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar