fredag 30 september 2011

Freitag minsann, en halv ätardag tänker jag att jag får ha den här veckan.

Passet imorses gick bra, det var lite tufft i utfallslåten bara eftersom man måste böja fötterna då, men annars kunde jag köra på ganska bra. Resten av jobbdagen gick precis som resten av veckan, det var mest sitta i receptionen och se dum ut. Hade en instruktion, som visserligen gick bra, men i slutet skulle jag lätt ha kunnat lägga ner programmet och sagt till kunden att avsluta själv. Inte för att det var något fel på henne, nej nej hon var jättegullig, men för att jag mest kände för att gå till köket och skära av mig fötterna med den rostiga brödkniven vi har där. Men det var som min gode vän Johan så vist sa, det skulle nog göra ondare då. Och ha en längre läkningsprocess. Så jag gjorde klart instruktionen och satte mig sen på en stol i receptionen igen.

Nu laddar jag inför ett assketahårt ben- och magpass med Hanna, och sen ska jag hem till Johan och käka och se på film. Sen ska jag på sedvanligt manér rulla hem tokmätt och belåten och eftersom jag är ledig imorgon ska jag gå och lägga mig sent ikväll. Kanske ska sitta på mina nya sittpuffar som jag var och hämtade på Mio idag. Men det verkar ju lite märkligt kanske, att sitta på två sittpuffar när hela soffan är ledig. Varför skulle jag göra det egentligen?

1 kommentar: