måndag 26 september 2011

Åh vad jag älskar det hårda livet.

Jag kommer ha träningsvärk imorgon, underbart. Det var riktigt gött att komma igång med styrkan igen, men det märktes ju att jag inte gjort det på ett tag. Man (jag) har ju en tendens att förvänta sig att man ska vara precis lika stark nu som förut, trots att jag bara fokat på löpning i sommar. Newsflash! Det är man inte. Dessutom haltade jag runt som en krympling, och det tog inte lång tid innan Hanna sa att hon kunde hämta och lämna vikterna och att det räckte att jag stod, det skulle gå fortare så sa hon. Jag inbillar mig att det har blivit lite bättre nu under kvällen och jag har en vision om att jag om en vecka kan ta löpet ut till Locketorp. Längtar verkligen efter att springa (vilket kanske låter skitkonstigt eftersom jag för två dagar sen sprang tre mil och jämförde det med helvetet på jorden) bara för att springa, för att det är så underbart.

Imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till, styrkepassen är inplanerade på måndag, torsdag och fredag den här veckan (plus Powern onsdag och fredag, och ev ett pass till med Hanna på söndag) så jag kan inte riktigt lägga in ett till. Då återstår cardio, vilket jag har sjukt stor lust med men det är ju lite svårt när jag är begränsad till träningsformer då man inte behöver belasta fötterna. Jag sätter mig inte på en motionscykel, det finns inte. Jag får helt enkelt vara återhämtad imorgon så att jag kan ställa mig på crosstrainern en sväng. Ja, så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar