fredag 11 februari 2011

Jag är såklart den enda vettiga människan på tåget.

Som om det inte vore nog deprimerande att åka tåg så bestämde jag mig idag för att vara lite på den säkra sidan och ta ett tidigare tåg till Gbg. Det här tåget har jag aldrig åkt med förut eftersom det går 07.50 (och för att jag är som en SS-soldat med mina rutiner), jag åker i regel bara med tåg som går xx.25-32. Övriga tider känns inte helt pålitliga. Iaf, idag tog jag 07.50-tåget för att vara säker på att hinna till föreläsningen. Det är ju i tid och så, men jösses, där slutar ju superlativen hagla. Det här tåget luktar nämligen som det gör i gamla människors lägenheter, furupanelen (!!) är sådär oskönt smårutten och atmosfären är trött, nästan som att tåget i sig har lite ålderskrämpor. Det har ledvärk, svårt att komma igång. Det är Tågab som kör det här tåget. Ännu en avvikelse från rutinerna. Jag åker bara med SJ och Västtrafik. (Det kan vara så att jag framstår som en smula fyrkantig, som att jag inte är så öppen för nya saker. Bra, för det är precis så det är. Förändringar är av ONDO!)

Tänker att jag kanske inte ska klaga ändå. Huvudsaken är ju att det inte står still. Om jag kommer fram till Gbg i tid ska jag ge Tågab lite cred. Kanske t.o.m åka med dem igen (hehe, nej nu tog jag nog i lite, gillar ju fräscha tåg). Herrljunga for the win! En tredjedel avklarat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar