måndag 14 februari 2011

ffs.

Jag stod inte ut med tristessen på bandet. Det var då själva fan. Har ju sprungit ute mestadels på sista tiden, och det här med skiftande av underlag känns av i mina benhinnor. Fick ont i högerbenet redan efter två km och eftersom det är så urbota tråkigt att springa på ett löpband så finns det inget annat att tänka på än att det gör ont. Utomhus hade jag kunnat bortse från det, bara fortsatt springa. Eftersom jag bara sprang i en halvtimme idag så kändes passet som ett stort misslyckande. Därför körde vi lite (läs: helt sjukt mycket) mage efteråt. Körde tre set med sida-sida-raka på magmaskinen . Vi supersetade den med en övning på boll, 3x15 reps. Maskinen blev 10-10-10 första setet, 15-15-10 andra setet och 30-30-20 tredje setet. Hanna ska alltid till att hetsa mig sista setet så det blir alltid så fjantigt då. Man kör tills det bara inte går längre. Efter det körde vi magvridningar med vikt två reps (50-60) och plankan med sneda benuppdragningar (20-30). Vi var ganska trötta efter det, precis så som det ska vara.

Efter det lagade jag baconinlindad kyckling med stekta grönsaker, svamp och yoghurtsås. Mycket gott såhär en helt vanlig måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar