tisdag 8 februari 2011

Dag 27.

Som jag har väntat! Som jag har tjatat! Gått runt och undrat hur svårt det egentligen kan vara att göra en yoghurt som är bra för magen OCH nyttig. Jag älskar ju Activia, har käkat dem länge, men varit bitter för att det är så mycket socker i att de skulle kunna klassas som lördagsgodis. Men plötsligt händer det. Imorse när jag var på Willys innan frullen för att införskaffa skinka (som tog slut igår och som jag givetvis glömde att köpa ny) såg jag att det var kampanj på Activia. Man kunde köpa tre dubbelförpackningar för 23 spänn eller vad det var. Tokbilligt, tänkte jag, men tvekade ändå lite eftersom det är så mycket onödigt socker i. Beslöt mig ändå för att ta det där erbjudandet, jag tycker ju trots allt att de är bra för magen, så jag ställde mig och läste om det var någon skillnad i sockerhalt mellan de olika smakerna. Hallon har jag aldrig kikat på, tänkte jag, och till min stora glädje så ser jag detta:

Lyckan var total! Och det bästa är att den var precis lika god som de andra, om inte godare! Fördelen med att det inte är en massa socker i (förutom att det är nyttigare) är att det smakar mer frukt. Vilken underbar start på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar