onsdag 9 februari 2011

Dag 28 - aka "sista dagen

Vad är väl en vilodag? Hade riktat in mig på en sån, men Hanna informerade mig igår om att hon och Martina & C:o skulle gå på Sandras spinningpass halvåtta idag. Mest för att köra järnet, men även lite för att det är en tjej på passet som ser helt vild och galen ut när hon tränar. Det är ganska roligt att titta på henne faktiskt, det kan göra ett helt pass. Detta gjorde ju givetvis att jag också blev lite sugen på spinning, det kändes så mysigt- kryddat med lite elakhet- så jag ställde klockan på sju och sa att jag skulle känna efter. Det hade jag ju inte behövt göra dock eftersom jag vaknade tjugo i fem och var klarvaken. Bestämde mig iaf tjugo minuter innan passet började att jag skulle köra, så då var det bara att kasta i sig lite proteinpulver, en näve russin och sen kila iväg.

Som av en händelse så hamnade jag bredvid denna uppseendeväckande tjej, vilket resulterade i att jag ibland när jag tittade i sidled nästan glömde av att trampa, det ser ju ut som att hon driver med alltihopa. Tekniken är kass och rörelserna gigantiska, det är ryckigt och stort och det verkar hur jobbigt som helst. Själva passet var dock väldigt bra, sjukt goa låtar och jobbiga backar, precis så som man vill ha det!

Idag är ju "sista" dagen på dieten. Sista står inom citationstecken eftersom det är sista dagen på den ursprungliga planen, men vi fortsätter som sagt i tre veckor till. Dock blir det inte så hårt nu tors, fre, lör, då jag bestämt att jag får göra lite som jag vill då (vara precis kass med andra ord). På söndag är det back on track och sen är det en ätardag i veckan som gäller. Det känns riktigt bra, och förhoppningen är mest att inte gå upp den fettmassan som jag har tappat eller förlora i muskelmassa. Det klart att ytterligare en liten minskning i fettprocent inte skulle göra mig ledsen direkt, men det är inget jag strävar efter nu.

Nu borde jag verkligen börja plugga. Artikelsök till helvetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar