onsdag 2 februari 2011

Dag 21.

Var tvungen att gå till Willys imorse innan frullen för att köpa mjölk till min deluxegröt. Det var en härlig promenad på så sätt att jag kände mig lätt i steget, fräsch i kroppen, men ändå kände av lite härlig träningsvärk i mage och baksida lår. Det var precis rätt mängd träningsvärk, sådär så att det stramar lite och man känner att man tränat på bra, men ändå inte så att det stör i vardagsbestyren (så som när man går, står, sitter och ligger). Trökigt att komma hem ifrån affären och plocka upp matkassen när halva innehållet består av tvättmedel och sköljmedel, men ändå ganska härligt när man tittar på kvittot och upptäcker att det var rabatt på just dem grejerna idag!

Min deluxegröt för er som undrar består av:
*35g havregryn (ej fiberberikade, min mage klarar inte riktigt av fiberberikad mat, vilket gärna helt motsäger den här typen av diet som jag håller på med..)
*15g proteinpulver (vaniljsmak)
*2dl vatten

Till detta har jag 1dl mjölk, 25g frysta hallon och 6g hackade hasselnötter. M m mmm!

Som om inte detta vore nog så utökar jag frullen med ett stycke hårt tunnbröd (11g), 70g keso, 15g skinka och 15g gurka. (Åh jävla pretto som väger allting kan man ju tycka nu, men det skiter jag i. Det är ett vinnande koncept)

Grönt te till detta blir liksom pricken över i:t.

Men detta var ju inte alls vad jag skulle skriva om. Jag kommer inte ens ihåg vad det var nu. Antagligen någonting om att jag har svårt att komma igång med läsningen idag. Det går trögt. Jag vill mycket hellre gå och shoppa eller hitta en ny lägenhet (som är tillräckligt mycket billigare att jag faktiskt kan gå och shoppa). Istället dricker jag kaffe och lallar runt på internet. Härligt produktivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar