tisdag 1 februari 2011

Dag 20.

Dåligt bloggande på sistone. Har varit stressad, inspirationslös och frustrerad. Dieten har inte varit så effektiv som jag ville att den skulle vara, men jag har varit ihärdig och fortsatt och jag börjar nu så sakteliga märka lite resultat. Det känns viktigt att göra klart de fyra veckor som vi bestämde, det vore så typiskt mig att bara skita i det mitt i för att jag inte ser resultat med en gång. Vi har pratat om att fortsätta i några veckor till, men isf ska vi lägga in en ätardag i veckan. Håller man på längre än fyra veckor känns det hårt att aldrig få cavea för sina cravings. Annars känns det bättre och bättre med maten. Äter inte så mycket kolhydrater, det blir mest till frukost och lunch, men det går bättre än förväntat. Det finns många goda tillbehör att fylla ut med så jag har inte tröttnat riktigt än. I längden kommer jag dock inte palla att inte få käka en hel portion pasta eller ta macka om jag är sugen. Även frukt är för gott för att avstå i längden.

Vi har iaf kommit igång med löpningen ganska ordentligt nu. Idag var jag ute och sprang 11km i blåsten och det kändes riktigt bra i benen. Efter sju-åtta km kände jag att det stramade i baksida lår och jag fick känningar i knäna, men jag tror att det mest beror på att jag varit kass med stretchningen, måste ta mig till det nu. Har även anmält mig till GBG-varvets seedningslopp nu, så nu är det 100 att jag ska springa det.

Ett sjukt ointressant och dåligt skrivet inlägg, jag ber om ursäkt. På återseende.

1 kommentar:

  1. Wow! Seedning it is alltså.. :-) Jag pratade om varvet idag med en som siktar på 1.30. Sa att du nog skulle köra seedningsloppet. Och att jag INTE gör det! Men jag håller självklart tummarna för att du får en jättebra tid=startgrupp - då kan du springa tillbaks och heja fram mig sen! :-D

    SvaraRadera