torsdag 3 februari 2011

forts.

Dagens träningspass går till historien. Eller ja, smått överdrivet kanske. Men jag persade. Och inte vilket pers som helst, utan ett grymt ett i dips! När jag och Hanna började träna ihop i höstas var styrka min hatgrej och ett nödvändigt ont för att man skulle kunna springa utan att skada sig. Då körde jag på låga vikter och tyckte att det var jättejobbigt, vågade aldrig ta i det lilla extra och förbättrade mig ingenting. Då körde jag dips med 90lbs i motvikt, typ 3x10. Idag körde jag 10+8+4 utan motvikt eller hjälp. Och till skillnad från tidigare var de djupa, snygga och fullt godkända dips. Både jag och Hanna blev helt lyriska och hoppade glädjeskutt efteråt. Sen jämförde vi magmuskler men det kanske vi inte behöver gå in på..nördigare saker är väl svårt att hitta i ett gym. Perset firades med en proteinbar (testade en ny smak, Lakrits, mycket god!) och en kycklingsallad på Gräddhyllan. Sen mötte jag upp syrran som ska få en omgång på gymmet ikväll. Vi börjar med lite lätta joggintervaller för att komma in i löpkänslan igen, sen ska hon få köra ett par mage- och ryggövningar efteråt. Det är kul att hon har blivit pepp på träning nu, och att hon vill ha min hjälp!

Men allra allra först, och viktigast, så ska min älskade brutta komma hit och dricka kaffe om en stund! Vi har inte träffats på fyra veckor och ingen av oss förstod riktigt varför vi inte skulle ses förrän på lördag när hon kom hem idag. Jättekonstigt bestämt av oss, så då blir det spontankaffe! Wohoo:):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar