måndag 30 maj 2011

Jag är ändå nöjd över att jag bara var bakis i en dag!

Herregud en sån helg. Var hemma hos mamma och pappa i fredags kväll och hade det gött, sen var det upp i ottan i lördags för att hinna springa en sväng och sola innan jobbet 07.45. Var självklart helt fruktansvärt trött hela arbetsdagen och när jag äntligen slutade så åkte jag hem till mamma och pappa och vilade en sväng innan det var dags för CL-final och käk hemma hos Johan. Några öl och ett par drinkar blev det också, och sen mötte jag upp Hanna, Martina och Mia på stan. Kvällen spenderades på Husaren, vi hade riktigt kul och det blev faktiskt ganska hårt ska erkännas. Igår kom jag åter igen på varför jag aldrig går ut längre. Man är trött och bakis när man har druckit en massa alkohol. När man är trött och bakis kan man inte träna. Det är dessutom en helt otrolig ansträngning bara att vara trevlig mot familjen på mors dag när man är bakis. Dagen avslutades iaf med en pizza ihop med Martina, och jag får nog ändå säga att det var en ganska lyckad helg!

Imorses tog jag en välförtjänt sovmorgon, vaknade inte förrän strax efter sju, och lyckades somna om ända till klockan ÅTTA!!!! Tog en morgonjogg på knappt 8km och sen åkte jag ut till pappa och spenderade dagen där. Kaninjägaren Chelsea fick slita sig från vaket över Lasse och Håkan och hänga med på en löptur i eftermiddags. Det verkar ju trevligt i teorin det där med att ta en härlig skogstur med hunden. Problemet var bara att hunden konstant låg 300 m efter mig , vilket innebär att jag hela tiden fick vända mig om för att kolla att hon fortfarande var med. När vi sedan mötte en annan hund och jag var tvungen att koppla henne så var det slut på den lilla löpglädjen som fanns. Fick springa hem släpandes på en stor schäfer. Nästa gång kopplar jag kaninerna och tar med ut i spåret, det lär ju gå bra mycket fortare.

2 kommentarer:

  1. Malin-storasyrran31 maj 2011 16:05:00

    Nej men vad säger du? Ett gbg-varv nästa år också kanske? Perfekt uppladdning för marathon på hösten! ;-)

    SvaraRadera
  2. Fast nu förstår jag inte alls. Kan inte se någonstans att jag har nämnt gbg-varvet? Har du fått värmeslag nu syrran?:)

    SvaraRadera