måndag 9 maj 2011

En ny vecka. IGEN!

Jag är inte så bra på att blogga under helgerna. Det beror på att jag jobbar 90% av alla helger och därför inte hinner med att göra något så trivialt som att blogga. Jag är väldigt viktig under helgerna. Det betyder ju inte att det inte händer saker som är värda att nämnas här, oh nej. I lördags förmiddag fick vi till exempel tillökning ute på Synnerkullen, Amber (nej, hon är hör och häpna ingen porrstjärna, hon är en häst) bestämde sig för att det var dags att trycka ut sitt föl. Det gick bra allting och det var ju skönt eftersom vi tidigare i veckan förlorat min Embla och hennes föl Cosmos innan det ens var dags för fölning. Roligt med lite glada nyheter sådär direkt in på helgen alltså. Sen körde vi crossfit innan jobbet i lördags, det var länge sen nu och jag hade nästan glömt bort hur kul det är ändå! Träningsvärken är ju dock fortfarande ett faktum, negativa chins och bänkpress sätter ju sina spår.. På kvällen var det 25-årsfest hos Sandra, mycket trevligt minsann!

jag inser att bilden är kass. Men pröva ta kort på ett föl som springer i en hage.

Gårdagen började med en tripp ut till päronen för att titta på fölet, hon var mycket söt och sprang runt som en vettvilling i hagen. Dock förstod jag ju lång väg att mamma och pappa nu skulle försumma Chelsea ett tag, så jag tog med henne ut på en joggingtur. Väl hemma igen visade det sig att hon inte fått frukost än - I rest my case. Men bra förbränning på den stackars hunden ändå som fick träna på tom mage! Efter mammas eminenta pannkakor med grädde och sylt (!!!) var det bara att pallra sig in till stan igen för att avsluta dagen med jobb på Actic. Det var det kan man säga. Inte så spännande egentligen kanske. Nästa helg blir det London.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar