torsdag 19 maj 2011

Det bästa vore kanske att stänga in mig resten av dagen. Men det klart, då börjar det väl brinna.

Sitter just nu hemma vid mammas och pappas köksbord och försöker komma igång med uppgiften i skolan. Det är ju ett under att jag ens lyckades ta mig hela vägen ut hit. Det har inte riktigt gått min väg idag, så att säga. Vaknade till spöregn, mindre trevligt då jag bestämt med Hanna att jag skulle följa med ut och gå. När jag kom in igen tog jag en snabbdusch, skulle smörja in mig och råkade trycka ut halva flaskan med bodylotion i handflatan. Efter det gjorde jag min sedvanliga gröt. När jag skulle äta den upptäckte jag att jag inte hade någon mjölk hemma, så blev tvungen att käka utan. Brände mig givetvis på tungan. Under frukosten öppnade jag ett brev från Telenor. Det var en påminnelse på en faktura som tydligen inte var betald. Blev mycket konfunderad och gick in på internetbanken, enbart för att upptäcka att jag visst betalt in den, men till fel företag. Betalade snabbt som attan och försökte förtränga mitt lilla misstag. Sen ner till bilen, hade med mig pantflaskor som jag ställde in i kofferten. Precis innan jag stängde bakluckan åkte hela påsen ner på marken. Allt åkte ur, varenda flaska. Fick krypa runt på alla fyra för att plocka ihop det. Kan ju inte gå från miljövänlig återvinnare till nedskräpare på två röda. Äntligen i bilen, ut på Törebodavägen, så långt allt väl. Svängde av mot Locketorp, noterar en kolsvart katt vid sidan av vägen. Kattjäveln upptäcker bilen, funderar i tre sekunder och bestämmer sig sedan för att det är en upp mot väggarna bra idé att gå över vägen, just precis då. Jag alltså inte bara såg en svart katt korsa vägen, jag var en tvärnit från att mosa den. Kom fram till mamma och pappa, tog upp datorn och skulle börja plugga. Blev hungrig, gjorde en macka. När jag öppnade locket till skinkburken lyckades jag givetvis häva ner mackan på golvet. Med smöret neråt såklart.

1 kommentar:

  1. Malin-storasyrran20 maj 2011 08:11:00

    En sån dag. Tänk vad bra när din karma ska kompenseras på lördag! :-D

    SvaraRadera