torsdag 26 maj 2011

Hallå sommarlov ju!

Vi har haft skolavslutning idag. Vi tjejer hade fina klänningar och våra finaste attiraljer, killarna hade slipsar och polerade skor. Fröken hade ritat fina blommor på tavlan och bjöd på tårta. Sen sjöng vi "den blomstertid nu kommer" och önskade varandra trevligt sommarlov. En mycket trevlig dag helt enkelt.

Så tänkte jag då köpa mig något fint i sommarlovspresent, men det var ju stört omöjligt. Just när man behöver saker och faktiskt kan betala för sig, alltså med riktiga pengar och utan att behöva erbjuda diverse andra tjänster, då hittar man minsann ingenting alls. Sånt antiklimax. Skickade sms till den enda personen i världen som jag vet kan bli deppig av samma sak (ja såklart jag menar Anna, Bruttchen, min snäppet sämre hälft, the one and only) och fick välbehövlig stöttning tillbaka. Nedstämd, hungrig och med fickan full med pengar (smått överdrivet), gick jag hem och stoppade i mig lite mellanmål innan jag drog bort till gymmet och körde cardio i femtio min. En solning och lite Hanna-tjöt på det så var jag som ny igen (lite tröttare, svettigare, och sletnare än innan det klart)!

Sjukt osugen på att laga mat slängde jag ihop en hejdundrandes omelett, och sen var det bara att öva in powern så att den sitter någorlunda. Passet börjar 8.00 imorgon bitti så det kan ju vara bra att vara lite förberedd för det tänker jag. Funderar på att ta på mig ett par mini-tights. Det kanske kan funka som distraktion ifall det är så att jag kommer bort mig totalt. Ja, det kör vi på.

Okej nej, vi hade ingen skolavslutning. Vi hade seminarium där vi sågade varann jäms fotknölarna, och sen förenades vi i en gemensam avslutningsfika med programansvarig. Vi fick kaffe, macka och kaka, samt information om höstens kurser. Några blommor på tavlan fanns det inte heller. Men det var ju en ganska fin tanke ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar