fredag 17 februari 2012

På tal om lördag.

Imorgon kommer Elin få ännu mer vatten på sin kvarn (ja jag vet, jag kan inte rå för det), för då ska jag tillbringa min lediga lördag på jobbet, sen ska jag åka hem och ha det trevligt hos mina päron. Hela dagen. Och hela kvällen. Jag ska inte en enda gång imorgon göra mig fin och öppna en flarra vin och ropa "all in" så högt att grannarna bankar i väggen, och jag ska inte välja de högsta och mest obekväma klackarna med tanken "äsch, det är bara att dricka mer alkohol så känner man inte att det gör ont", eller ta en massa fyllebilder på en krogtoa (där man för övrigt är fyra pers på ungefär 1,5 kvadratmeter) och sen råka skicka ett fyllesms till något gammalt ragg för att sedan få flashbacks av nämnda händelse dagen efter och då få mer ångest än vad man redan hade för att man brände 500 spänn på krogen och 200 på mcdonaldsmat (som man liksom ändå spydde upp i buskarna bakom SLA-huset på vägen hem).

Jag ska inte göra något av det imorgon, jag ska ställa klockan tidigt och sen ska jag knalla bort till gymmet och väga mig tillsammans med Hanna, och sen ska jag ta på mig sjukt bekväma skor med jättbra dämpning och springa ett gäng km bara för att jag tycker att det är gött. Sen ska jag åka hem och umgås med mina föräldrar i all stillsamhet och det mest spännande som kommer att hända är typ att Lily bråkar lite om vi tumtränar henne, eller att katten råkar få lite mer uppmärksamhet än hunden och att hunden därför blir lite grinig och avundsjuk och skäller en jävla massa. Då klappar man henne lite så är det bra sen. Sen ska jag ta på mig ett par andra superbekväma skor med ännu bättre dämpning och så ska jag och pappa ut och jogga lite. Där har vi min lördag. Jag vet, jag är gammal. Och tråkig. Men det gör ingenting, för jag har också varit rolig en gång i tiden. Roligast, rent av. Men var sak har sin tid, som de säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar