fredag 3 februari 2012

Fredagsmys.

3-2-1x3 blev det idag, plus att jag avslutade med en extra 1-minutare bara för att jag orkade. Jag körde inte på tokhög hastighet, vilket var själva anledningen till att jag orkade tre set, men jag tänkte att det var lika bra att börja så. Dels är det v1, så jag vill kunna öka nästa och nästnästa vecka, och dels så HATAR jag 3-2-1 eftersom jag brukar få blodsmak i munnen och sedermera också självmordstankar nånstans under andra setet. Så eftersom jag inte kört den här typen av intervaller ett tag så ville jag inte avskräcka mig såhär precis när jag börjar med dem igen. Bra gjort av mig. Förståndigt rent av.

Sen jobbade jag stängning och sen efter det cyklade jag (sjukt försiktigt givetvis, eftersom jag inte har varit duktig och skaffat mig en hjälm än) hem och gjorde den där helt sjukt goda omeletten. Ingredienserna? Tre ägg, 0,5dl mjölk, hackad tomat, paprika, riven ost (11%) färsk spenat, kalkonbacon, basilika och tandoorikrydda. Färska champinjoner hade varit pricken över i:et men jag hade inga hemma. Stek, släng på lite keso och njut.

Morgondagen börjar med invägning ihop med Hanna, och sen är jag ledig. Helt underbart, vet inte när jag var ledig en lördag senast. Sen på kvällen ska jag på 30-årsfest. Två glas vin ska jag hälla i mig (ganska långsamt då eftersom kvällen är lång), det är helt okej utifrån de målsättningar som jag ställt upp. Det blir inga problem, besides, det är ju jag som har bestämt det från första början, och av en anledning. Det är samma sak med alla sötsaker jag inte äter just nu. Det är ju ingen annan som säger att jag inte får, det är ju jag själv som valt att inte göra det just nu. Det är viktigt att komma ihåg det där när det blir jobbigt, anledningen till varför man satte upp de där målen från första början. Jag bestämde ju det under en period när jag åt hejdlöst och obegränsat med socker. Jag mådde inte bra av det så jag beslöt mig därför för att sluta ett tag. Man ska komma ihåg sånt, det blir lättare då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar