torsdag 23 februari 2012

Å du ljuva lediga dag.

Fortfarande sjukt nöjd över morgonens prestation har jag slängt mig i soffan och degat mest hela dagen. Lite dammsugning och diskning och så har jag klämt in också, men nu har jag börjat läsa Keplers andra bok så då blir det mest ingenting gjort. Läste den första i början av veckan och tänkte plöja den andra nu lite snabbt och lätt sådär. När man dessutom kan sitta ute, ÄNTLIGEN, så blir ju livet en smula lättare faktiskt. Det blir- som ni kanske förstår-. ingen mer träning idag, men jag kan leva ända tills imorgon på den där positiva känslan jag fick av löpningen imorses.

Det var liksom, lätt. Vi sprang tre varv runt en 7km-slinga och förutom den där uppförsbacken med tillhörande motvind (givetvis, en olycka kommer ju sällan ensam liksom) var det aldrig riktigt tungt någonstans. Såklart att jag var trött och så, men det var som sagt ändå så pass lätt att jag kunde prata hela vägen, och jag kände inte att jag påverkades så mycket av att jag inte hade ätit innan. Så överlag tar jag med mig en underbart härlig känsla från årets längsta pass. Och till er säger jag som vanligt; ut och spring. Det är hur fint väder som helst, det är inte okej att låta årets första vårdag gå till spillo. SPRING.



1 kommentar:

  1. Blev impad när jag läste 7 km sen läste jag 3 VARV på 7 km !! shit du är sjuk människa :) önskar jag hade ditt ork :) bugar och bockar och är grymt imponerad :)

    SvaraRadera